Digitális Témahét – mi ez itt a naptárban?
Posted :: péntek 05 június 2020, 09:07 - eredmények, évfordulók - Permalink
- Article
- |
- Hozzászólások (0)
- |
- Attachments (0)
Ha valaki gyakran böngészi az iskola honlapján elérhető naptárat, amelyben az év eseményeit tekintheti meg az ember, talán feltűnhet neki, hogy tavasszal van egy „Digitális Témahét”-tel fémjelzett hét, azonban az iskolában nem történik semmi változás. Persze a felszín alatt azért kavarognak a dolgok. Az utóbbi három évben a 2019/2020-as tanév 11/a osztálya vett részt ezen a különleges héten, melynek célja különféle projektek megvalósítása digitális eszközök széleskörű használatával.
Hogy pontosan mivel foglalkozunk? A téma minden évben más. Két éve a Római Birodalomba kalauzolt el bennünket Mezei Mónika tanárnő és Kerek Roland tanár úr, tavaly már a saját világainkat kellett megteremteni. Az egy hét alatt egy nap három-négy órát is foglalkozunk a projekttel, hat-hét fős csapatokban osztjuk fel a munkát. A napokat tanulásinapló-bejegyzésekkel zárjuk, amelyek közül az az utolsó napi az egész projekt kilépőkártyája – így megtanulunk a csapatra és a saját munkánkra is reflektálni, kritikát fogalmazunk meg, vagy kiemeljük, mi tetszik. Visszajelzést többek között kitűzők formájában kapunk, a témahéten nincs negatív kiemelés – talán ez az egyik legjobb dolog!
A járvány miatt nem csak az oktatás állt át digitálisra, a témahetet is e keretek között kellett megoldania a 11/a-nak. Idén dualizmuskori újságok készültek, szám szerint öt darab. Mivel nem voltunk órák közé szorítva, a munkafolyamat is különbözött az eddig megszokottaktól, nagyobb hangsúlyt fektettünk az önálló munkára, mint eddig. Az is újdonság volt, hogy az újságok elkészülte után a 9/a-sok elolvasták a lapokat, majd olvasói leveleket küldtek, így idén két osztály vett részt a témahéten.
Egy kilencedikes tanuló a témahétről:
Mi, a 9/a osztály is becsatlakoztunk a témahétbe. Öt csoportba kerültünk, és mindegyik csapat kapott egy tizenegyedikesek által szerkesztett újságot. Az adott újságból választhattunk egy-egy cikket, és reagálnunk kellett rá, olvasói levél formájában. Ki volt kötve, hogy mi is képzeljük magunkat a dualizmus korába, ehhez igazítsuk a megszólítást, a szófordulatokat. Lehettünk rajongók, és ajnározhattuk az írót, vagy épp kritikusok, és így szenvtelenül megmondhattuk a véleményünket. Izgalmas volt majdnem másfél évszázadot visszautazni az időben; a 11/a-sok remekül visszaadták a Monarchia hangulatát.
Ha kíváncsi vagy, itt tudod megtekinteni az előző évek projektjeit, az újságokat pedig itt találod.