A MAGYAR OKTATÁSI RENDSZER KÖZVÉLEMÉNY KUTATÁS

A magyar oktatási rendszer: közvéleménykutatás

Mi a helyzet? Ez rendben van? Lehet rajta változtatni? Hogyan? Nagyjából ezekre a kérdésekre válaszolt 126 berzsenyis diák. A tanulásunk körülményeivel kapcsolatban nem volt nagy vita, a megoldásról már annál több véleményt kaptunk. Milyen az oktatási rendszer helyzete Magyarországon? A legtöbb diáktársam (a válaszolók 82,5%-a) úgy gondolja, hogy nincs jó helyzetben az oktatás, de jóval rosszabb is lehetne. Kevésbé optimista hozzáállással válaszoltak a szavazók 15,9%-át alkotók, akik úgy gondolják, borzalmas körülmények között kell léteznünk az iskolákban. Azonban néhány olyan ember is akadt, aki szerint minden rendben van (1,6%).

A kérdésre adott válaszok diagrammon

Már a Berzsenyi’s-ben is írtunk a Diákparlament tüntetéseiről, most a berzsenyiseket is megkérdeztük róla. Kérdésünk lényege az volt, hogy szerintük elérhet-e a Diákparlament valamit a tüntetéseivel, ez után pedig a felől is érdeklődünk, hogy ők részt vesznek-e a tüntetéseken. A nagy többség újfent az arany középutat választotta, miszerint ők remélik, hogy lesz változás, de sajnos nem biztosak benne, ez a válaszadók 80,8%-a volt. A két szélsőség szinte egyenlően felezte az embereket, 10,4%-a abszolút nem látja értelmét a tiltakozásoknak, hiszen szerintük nem érnek el vele semmit, míg 8,8%-a a megkérdezetteknek holtbiztos benne, hogy lesz eredménye a tüntetéseknek.

A kérdésre adott válaszok diagrammon

Na, de ki ment el rájuk? A válaszolók 42,9%-a biztosan nem, ami azért érdekes, mert ez jóval több, mint azon emberek száma, akik azt gondolják, nincs értelme a rendezvényeknek. Ezek szerint, ezen emberek nagy része csak csendben reménykedik, vagy otthon veszi biztosra, hogy a tüntetéseknek lesz eredménye? (Természetesen ebbe a feltevésbe nem tartozik bele az az ember, aki, valamilyen rejtélyes okból kifojólag, nem válaszolt erre a kérdésre). Az egy fokkal aktívabb reménykedők táborát a válaszadók 42,9%-a adja, akik egy-két tüntetésen ott voltak. De az abszolút titánok a 126 ember 14,3%-a, akik eddig minden egyes tüntetésen részt vettek.

A kérdésre adott válaszok diagrammon

Mi lehet a megoldás? Érdekes megfigyelni, hogy a 126 diákból 124 nincs teljes mértékben megelégedve az oktatással, ám erre a kérdésre összesen 73 válasz érkezett. Lustaság vagy tanácstalanság, ki tudja? Mindenesetre a 73 válaszolótól is igen izgalmas ötletek érkeztek. A tanórák számának csökkentése, a tanterv modernizálása, gyakorlatiasabbá tétele: rengeteg válasz érkezett azzal a gondolattal, hogy a tanárok helyzetén kéne változtatni, nekik is kevesebb órájuk legyen, és hogy jobban megbecsültté váljanak, hiszen így ők is jobban éreznék magukat, így nekünk is jobb lenne. Valamint a tanárok módszertani korlátozásának eltörlését is sokan akarják: hadd tanítsanak olyan könyvből és úgy, amiből és ahogyan szeretnének (a normális etikai szabályok keretein belül), mert a diákoknak is erre van szüksége, ne tanítsanak minden gyereket ugyanúgy, mert úgy se megszeretni nem fogja a diák azt a tantárgyat, se jól megtanulni. Ezzel kapcsolatban írt egy válaszadó, szerintem igen frappánsan, amit most idéznék is, az utolsó kérdésünkre adott válaszok végszavaként:

“Ha minden gyereknek ugyanazt tanítják, ugyanúgy, az olyan, mintha minden betegnek ugyanazt az orvosságot adnák. Működne vajon...?”

A közvéleménykutatásban résztvevő diákoknak nagyon köszönöm a válaszaikat, akik pedig nem vettek részt benne, remélem érdekes volt számukra egy kissé diáktársaik fejébe tekinteni. Számomra mindenképp az volt.

Kuti Lilla Szabina

Author: Kuti Lilla Szabina

Stay in touch with the latest news and subscribe to the RSS Feed about this category

Hozzászólások (0)

Comments are closed


No attachment



You might also like

Szarvasbőgés

Iskolánk egyik régi hagyománya a Szarvasbőgés, ami minden év őszén kerül megrendezésre. Idén az érdeklődők a Börzsönybe utaztak, pontosabban Királyrétre. A kirándulás este tíztől hajnali egyig tartott, a kirándulás célja, azaz a szarvasbőgés pedig éjfél és hajnal egy között zajlott.

Folytatás

Mi érdekli a berzsenyiseket, avagy igazak-e a tagozat-sztereotípiák?

Elgondolkozott-e már a kedves olvasó azon, hogy a tagozat-sztereotipiák, amiken olykor olyan jót kacagunk, valóban igazak-e? Igaz-e hogy minden fizikás mérnök és minden humános bölcsész szeretne lenni? Vagy éppen az előitéletek lerombolására vágyik, egy jól megalapozott statisztikai kutatással? Esetleg csak kiváncsi arra mi a diákság kedvenc tantágya? Most lehullik a lepel, és fényderül az igazságra...

Folytatás